admin

Lossingscommissie

 

Eerder heeft de lossingscommissie een bericht geplaatst onder de lossingsberichten. In het kader van transparantie plaatsen wij hem nu dus hier op onze Home Page.

Bericht Lossingscommissie:

In teveel zaken verschillen wij van mening met het bestuur van afdeling 7, dat heeft ons doen besluiten om per direct met de LC te stoppen.

Met vriendelijke groet,
Johan den Hartog en Piet Verbree.

Wij betreuren dit genomen besluit, maar respecteren het natuurlijk wel.

 

Start enquête

Zoals gisteravond besproken heeft u nog een paar dagen om uzelf op te geven voor de enquête. Dit kan door een e-mail voorzien van uw naam, verenigings- en lidnummer te mailen naar enquete_afdeling7@ziggo.nl
In de enquête, die komende vrijdag zal worden verstuurd, zullen een aantal vragen die gisteren ter sprake gekomen zijn worden meegenomen.

Bestuur afdeling 7

 

A.s. vrijdag op de afdelingsledenvergadering zullen we u verder informeren over de enquête. 

Uw mening telt!!

Beste leden,

De komende periode willen wij op basis van stellingen uw mening peilen ten aanzien van verschillende zaken die betrekking hebben op de duivensport in het algemeen en afdeling 7 in het bijzonder. De stellingen willen wij u tweewekelijks middels een speciale enquêtetool aanbieden. Om hieraan deel te nemen is het van belang dat wij beschikken over uw e-mailadres. Mocht dit e-mailadres nog niet bij ons bekend zijn dan kunt u deze voorzien van uw naam, verenigings- en lidnummer mailen naar: enquete_afdeling7@ziggo.nl

Bestuur afdeling 7

Inkorven voor Pont St. Maxence verschoven naar de vrijdag

Aangezien de wedvlucht van Roye is vervlogen op de zondag heeft het bestuur besloten het inkorven van J33 (Pont St Maxence) voor aankomende week te verschuiven van donderdag naar de vrijdag. Vlucht blijft wel gewoon op zaterdag.

Beide vluchten dit weekend dus inkorven op vrijdag. Volgens schema 11-08:

Jonge duiven:
A+B1+Doorn in Leusden aanleveren. Nijkerk 19.30 Leusden 20.30 Utrecht 21.30
Kerkdriel + B2. Kerkdriel 20.30 Meerkerk 21.30
AANGEGEVEN TIJDEN ZIJN VERTREKTIJDEN!

Natour:
A1 Eemnes 21.30 (let deze tijd is aangepast)
A2 Nijkerk 20.30 Leusden 21.30
B1-B2 Utrecht 20.45 Meerkerk 22.30
C Kerkdriel 21.15 Doorn 22.30
AANGEGEVEN TIJDEN ZIJN VERTREKTIJDEN!

Toelichting interne problematiek

Nadere toelichting op de publicatie d.d. 6-7-17 van Ronald Veenendaal:

Het vliegseizoen 2017 zijn we met enthousiasme begonnen. Commissies, vrijwilligers en bestuur stonden klaar om hun werkzaamheden te verrichten.
Tot op heden heeft het vliegseizoen, helaas, een aantal problemen gegeven m.b.t. de thuiskomst van de duiven.

Maar niet alleen daar, maar ook in de “organisatie” werden we geconfronteerd met onderlinge problemen en discussies.
Tot voor circa 2 weken zijn die discussies in de minne geschikt.
Echter de laatste weken escaleerde e.e.a. wederom.
Met als gevolg dat mensen uit de commissies, maar ook uit het bestuur, de pijp aan Maarten wilden geven.
In een ultieme poging om de zaken gaande te houden, is vanuit het bestuur toch nog verder gesproken met betrokkenen.
Dit heeft geresulteerd in de afspraak om met ELKAAR het seizoen af te maken.
Een voorwaarde hierbij is wel, dat het bestuur heeft toegezegd om na het seizoen alles m.b.t. de vervoers- en lossingscommies (maar ook het bestuur) VOLLEDIG op de schop te nemen.
Tevens is afgesproken, dat de contacten met de betrokken commissies UITSLUITEND zullen lopen via Constance Zondag en Cees Galjé.

Rest nog, helaas, één opmerking.
Via de sociale media (Facebook) worden allerlei verwensingen e.d. geuit.
Ieder is vrij om zijn mening over de gang van zaken te geven. Maar doe dat dan wel op een fatsoenlijke manier.
Het uiten van bedreigingen noem ik een GROF schandaal!!!!
Hier zal tegen opgetreden worden. Er zal aangifte moeten worden gedaan, zoals wij in onze ledenvergadering hebben afgesproken.

Ik wens U een PLEZIERIG (en succesvol) vliegseizoen!

Cees Galjé

Interne problematiek

De aaneenschakeling van problemen de afgelopen weken hebben ook zijn weerslag gehad op zowel het bestuur als onze commissies. Hoewel dit heeft geleid tot verhitte discussies kunnen wij u mededelen dat we dit seizoen met z’n allen af zullen maken. Een verdere toelichting zal later dit weekend op de site worden geplaatst.

Mededeling ten aanzien van de losplaats ‘Vuren’

Zoals de liefhebbers van regio A wellicht al vernomen hebben mag er niet meer gelost worden vanuit Vuren. De eigenaar van het terrein staat dit, hoe spijtig hij dit ook vindt voor de liefhebbers, niet meer toe.
De reden dat hij tot dit besluit is gekomen komt voort uit het feit dat het terrein de afgelopen periode verschillende keren smerig is achtergelaten na afloop van een lossing. Dit had tot gevolg dat de eigenaar de rotzooi vervolgens zelf kon (laten) opruimen.
Wij hebben de voorzitter van het NPO op de hoogte gebracht van deze problematische situatie en hem verzocht om in contact te treden met de uiterst correcte eigenaar van het terrein. Verder hopen wij natuurlijk dat de ‘vervuilers’ worden aangesproken op hun ontoelaatbare handelen.

Pont St Maxence 25 duiven in de mand

Aangezien er, als gevolg van de weersomstandigheden voorspelt voor zaterdag, een grote kans is dat de duiven een extra dag blijven overstaan is er besloten om het aantal duiven in de mand van 28 naar 25 terug te brengen.

Is uw duif opgevangen in Denemarken of Noorwegen?

Liefhebbers waarvan een duif is opgevangen in Denemarken of Noorwegen willen wij wijzen op het volgende bericht van Duivendirect:

In Denemarken en Noorwegen schijnen veel duiven te verblijven afkomstig van de afgelopen vluchten. Ik ken enkele eigenaren maar nog veel meer niet.
Samen met MC Hansen zijn we aan het inventariseren welke duiven het betreft. Zij verzamelen deze duiven van de opvangers in Denemarken. Op dit moment hebben we nog geen duidelijk beeld welke duiven precies zijn opgevangen
Asap zal ik een lijst met nummers publiceren op diverse social media en tevens aanmelden bij het NPO zodat de eigenaren hiervan bericht krijgen.
Momenteel staat het transport van- en naar Denemarken even stil omdat het veiling seizoen is afgelopen, maar om deze duiven terug te krijgen in ben ik best genegen om naar Denemarken te rijden.
Ik heb nog geen kennis van de prijs voor dit transport, domweg omdat ik niet weet hoeveel duiven het gaat omvatten. Maar zeker is.. des te meer duiven.. des te lager de prijs.
Hou het in de gaten of meld een in Denemarken opgevangen duif middels het bekende emailadres wat op onze site vermeld staat! ( www.duivendirect.nl)

Geachte leden,

De publicatie op onze site inzake de door ons gehouden en helaas slecht verlopen opleervluchten is voor een aantal mensen aanleiding om via Social Media de aanval te openen op enkele mensen uit ons team.
Al eerder verklaarde ik dat NIEMAND binnen onze groep een besluit neemt op basis van financiën. Alles wat wij doen gebeurt met liefde voor de duiven. Als er zaken niet gaan zoals wij gehoopt hebben dan vinden wij dat zeer betreurenswaardig en trekken ons dat ook dubbel aan.
NOOIT zullen wij besluiten nemen waarvan wij verwachten dat die niet goed uit zullen pakken voor de duiven. Wel is het zo dat er aan iedere lossing, ook met stralend mooi weer, risico´s kleven. Die inventariseren wij dus ook en handelen daar naar.
 
Eén en ander is aanleiding voor een aantal mensen om halve en hele onwaarheden te plaatsen op de Social Media. De meeste van hen weten beter en enkelen zouden beter moeten weten en een heel enkele…. ja (zucht)
 
Ik spreek hier namens mijzelf, maar ook zeker namens alle werkers die de vluchten met duiven mogelijk maken: Wij steken de tijd die wij kwijt zijn ook graag in het verzorgen en omgaan met onze duiven. Enkelen onder ons presteren op Nationaal en Internationaal niveau. Velen van ons hebben tientallen jaren ervaring met verzorgen, vervoeren of lossen van duiven en/ of  bestuurlijke ervaring.
Ik sta open voor kritiek, mits geuit volgens de regels van fatsoen. U krijgt daar ook persoonlijk of middels een publicatie als er meer vragen of opmerkingen over zijn een antwoord op.
Op de man gespeelde onwaarheden over onder andere beschimmeld voer, terwijl onze duiven op de vluchten en africhtingen nog helemaal geen voer hebben gekregen, zijn volkomen naast de waarheid en dienen alleen maar tot het beschadigen van personen.
 
Voor een ieder die meent het (veel) beter te kunnen dan ondergetekende of anderen ruimen wij graag plaats in. Ik zit hier zeker niet voor mij zelf en weet dat dat voor onze hele team geldt.
 
Kort en goed: Heeft u op- of aanmerkingen. Kom er mee naar ons. Met ongefundeerde aanvallen op de mensen uit ons team kunnen wij niets. Het draagt in ieder geval niet bij aan de inzet die wij in deze periode graag vele uren per week voor u doen en ontneemt mij in ieder geval iedere zin om er nog tijd in te stoppen.
 
Nu zullen er wel weer mensen zijn die dat gaan uitleggen als weglopen. Dat doen wij zeker niet. Tijdens onze ledenvergaderingen leggen wij verantwoording af voor ons handelen. Zo is het binnen onze afdeling georganiseerd. Indien u daar verandering in wenst aan te brengen dan staat de deur naar een bijzondere ledenvergadering wagenwijd voor u open!
 
Bij het accepteren van deze functie in februari 2015 heb ik aangegeven dat voor maximaal 2 jaar te zullen doen. Gelet op het proces waar wij nu in zitten zou dat niet goed getimed zijn. Nog belangrijker vind ik dat de contacten die ik met het bestuur en alle leden en werkers binnen onze afdeling heb altijd bijzonder prettig zijn. Op basis van vertrouwen werken aan onze mooie hobby. Ondanks mijn beperkingen is dat de motivatie en stimulans om ermee door te kunnen en mogen gaan.
 
Tot slot benadruk ik dat ik dit niet heb overlegd met mijn mede bestuursleden en commissie leden.
 
J.J. van der Veer (voorzitter Afd. 7 Midden Nederland)